Monday, February 25, 2013

Letní závitky














Spíše než letní závitky (gỏi cuốn) bude většina z Vás znát jarní závitky (chả giò), což je prakticky menší smažená verze letních závitků. Tato pochoutka původem z Vietnam se původně plnil vepřovým masem, kuřecím masem nebo krevetami. V dnešní době však více než na typu masa záleží na využití čerstvých ingrediencí, zejména zeleniny, pro lehké a osvěžující jídlo.
Takže dnes Vám nepředstavím ten ''pravý'' recept na letní závitky, jelikož takový v dnešní době ani neexistuje, ale jednodušše ten recept, který mi chutná. Ingredience které jsem nepoužila, ale se kterými se v závitky můžete čas od času najít jsou sójové výhonky, čerstvý česnek nebo rýže.


A pokud jste moc líní si závitky smotat doma? Zkuste restauraci Pho Vietnam, která se nachází na Náměstí Jiřího z Poděbrad v Praze, kde prodávají nejen skvělé letní závitky, ale i dokonalé Pho a další skvělá jídla. Vzhled restaurace by Vás sice mohl trochu odradit, ale věřte mi, že Vám jejich pokrmy určitě zachutnají tolik jako mě.


Budeš potřebovat:

- 500g masa dle vašeho výběru- já použila kuřecí, hovězí a krevety
- 1 balení rýžových papírů
- 1 balení skleněných nudlí
- 1 římský salát
- 2 mrkve
- 1 okurku
- 15 g másla
- 2 vejce
- čerstvou mátu (popřípadě další bylinky - koriandr, pažitku,...)
-sůl, pepř




Postup:

Nejdříve si připravíme námi vybrané maso/masa, které jednodušše osolíme, opepříme ,osmažíme na trošce oleje a poté nakrájíme na tenké plátky.
Skleněné nudle uvaříme dle návodu uvedeném na obalu.
Mezi tím si připrávíme míchaná vajíčka na trochu másle s trochou soli.
Nakonec nakrájíme mrkve a okurku na tenké asi 8 cm nudličky.


Teď už se pustíme do smotávání závitků. Připravíme si všechny potřebné ingredience kolem sebe a k tomu sklenici vody.
Vezmeme si utěrku na kterou si položíme jeden rýžový papír. Následně vezmeme list římského salátu , který namočíme do sklenice s vodou a pomocí salátu navlhčíme rýžový papír. Následně doprostřed papíru trochu masa, zeleniny, rýžových nudlích, vajec a čerstvých bylinek. Přehneme krátké konce ať náplň ze závitků nevypadává a následně závitky zamotáme.



Závitky podáváme se sladkou chilli omáčkou, sójovou nebo rybí omáčkou.

4 comments:

  1. to vypadá úžááásně!:) jarní závitky miluju:)

    ReplyDelete
  2. já si dělám doma ty jarní, moc mě to baví smotávat. :D A tyhle jsem nikdy nejedla :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Určitě je vyzkoušej. Čerstvost surovin ti doslova exploduje v puse. je to bomba

      Delete