Thursday, February 28, 2013

Kuřecí prsa na rozmarýnu


Tohle kuře vonělo při přípravě tak nádherně, že jsem se trochu bála ho nechat bez dozoru v naší kolejní kuchyni, aby mi ho nikdo nesebral. Já jsem se na něj těšila natolik, že jakmile maso bylo upečené, hned jsem pekáček vytáhla z trouby a začala jíst, i když brambory nebyly ještě úplně dopečené. Z toho jsem si vzala ponaučení, že brambory musím krájet na asi centimetrové kolečka, aby se mi upekly zároveň s masem.

Tak co, provoníte také vaše kuchyně česnekem a rozmarýnem?
 

Budeš potřebovat:
 
- 2 kuřecí prsa bez kůže
- 2 snítky rozmarýnu
- 4 brambory
- červenou mletou papriku
- 5 lžic olivového oleje
- 2 stroužky česnek
- šťáva z poloviny citronu
- sůl, pepř
 
 
Postup:

Brambory pořádně omyjeme, nakrájíme na centimetrová kolečka a vložíme do větší misky. Přidáme celá kuřecí prsa zbavená tuku, na plátky nakrájený česnek, nadrobno nasekaný rozmarýn, olivový olej, špetku mleté papriky, sůl a pepř a všechny ingredience řádně promícháme.
Následně do menší formy vyskládáme brambory, položíme na ně kuřecí prsa, zalijeme zbývajícím olejem z misky a dáme péct do trouby přibližně na 35 minut, na 180°C .
Vyndáme, když jsou prsa i brambory upečené. To že je maso propečené zjistíme tím, že ho uprostřed propíchneme nožem – když z něho bude vytékat narůžovělá šťáva, vrátíme pekáč ještě na chvilku do trouby. Pokud je šťáva čirá, je maso hotové.




9 comments:

  1. teda to musíš dělat chutě spolubydlícím, když si tak vyvařuješ, vypadá to moc hezky :-) btw. nemá být v názvu rozmarýn?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jistě že rozmarýn. Takhle to dopadá, když píšu články vyčerpaná ze školy ;)

      Delete
  2. Vůni rozmarýnu mám velmi ráda a takto pečené kuře a brambůrky jsou vynikající, možná i trochu toho tymiánu by nebylo na škodu...:))

    ReplyDelete
  3. vypadá to báječně :-)
    miluji rozmarýn :-)

    ReplyDelete
  4. Tak jo, mám hlad. :D Vypadá to moc dobře a chutně a s rozmarýnem to bude určitě dobré. :))
    A jaké to je bydlet na koleji? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bydlet na koleji je především změna. Musíš hospodařit s tím co máš, bydlet v pokoji kde máš místo pouze na postel a to je všechno, sousedi z vedlejších pokojů dělají párty zrovna když další den začínáš v 7 hodin a máš písemku a plno dalších detailů.
      Ale rozhodně je to supera každý by si tím měl podle mě projít! Na tohle všechno si zvykneš a bydlet se svýma kamarádama všude okolo je prostě sranda!

      Delete
  5. Jednoducha a pritom genialni kombinace, super :)

    ReplyDelete
  6. Kdy bude nejaky novy recept?

    ReplyDelete
  7. Zaujímavý recept, pekné fotky, veľmi chutné, mám rád svoj blog má veľa variantov a je vysoko kvalitný... Pozývame vás na návštevu môj blog vo Valencii, s tradičných receptov regiónu Valencia.

    http://valenciagastronomic.blogspot.com.

    Tento týždeň "Tekvice lievance " budúci týždeň "Mona veľkonočné Valencia" Chceš prísť?
    V mojom blogu nájdete prekladateľ do svojho jazyka, Okrem toho, ak sa vám páči Valencia gastronómia, HTML kód môžete umiestniť na svoj blog, a budete mať priamy prístup na môj blog, uvidíte, že v pekný.

    ReplyDelete