Thursday, January 17, 2013

Špenátová polévka s parmazánovou bagetkou



 Když jsem se tuto polévku rozhodla předevčírem uvařit na koleji, všichni spolužáci se mi smáli. Očividně špenát není oblíbená ingredience mladých lidí, o to víc zdali je podáván ve formě polévky.
Já se však nenechala odradit a vrhla se do přípravy. Česnek polévku krásně provoní, takže se nemusíte bát, že by byla úplně bez chuti. A v kombinaci s výraznou parmazánovou bagetkou Vám určitě velice zachutná. Pokud jsem vás nalákala, zde máte návod:
 Budeš potřebovat:


-Zeleninu na vývar (mrkev, petržel, cibule, celer, brokolice, atd)
- 250 g čertvého špenátu
- 150 ml smetany
- 2 stroužky česneku
- 1 cibuli
- 1 brambor
- 30 g másla
- sůl, pepř
- bagetku
- trochu strouhaného parmazánu


Postup:
 Nejdříve si připravíme zeleninový vývar, zeleninu umyjeme, oloupeme a nakrájíme na velké kostky a dáme vařit do osolené vody alespoň na 40 minut.
Na másle si zpěníme nadrobno nakrájenou cibuli s česnekem. Následně přidáme brambory nakrájené na kostky a necháme 4 minutky vařit, neustále mícháme. Následně přidáme 2/3 nahrubo pokrájeného  špenátu, zalijeme zeleninovým vývarem, tak aby všechen špenát byl pokrytý a vaříme asi 20 minut.
Když jsou brambory uvařené, přidáme zbytek čerstvého špenátu a rozmixujeme. Přidáním čerstvého špenátu docílíme toho, že polévka bude krásně zelená. Teď už jen stačí přilít smetanu a dochutit solí a pepřem.
Bagetky si rozřízneme napůl, posypeme strouhaným parmazánem a dáme péct na 180°C dokud se sýr nerozpustí, přibližně 10 minut.

 

7 comments:

  1. mňam, takéto špenátové zbožňujenm:) máš krásny blog

    ReplyDelete
  2. Mi se Tvoje fotky libi. Urcite jsou na vyssi urovni, nez ty moje. Ackoli ja se u fotek jidla vetsinou spokojim, kdyz vypadaji tak,abych se za ne nemusela stydet. Obvykle mam po uvareni hlad, tesim se na jidlo nebo nechci navstevu zdlouhave obtezovat, takze cvak cvak a dobrou chut :)
    No a k polivce: Pred casem jsem delala spenatovou podle kluku v akci, coz je sice jiny recept, ale chutnala, jako by byla z protlaku, coz neznamena,ze byla spatna, ale... Nemela jsi stejny pocit?
    PS: U cerstveho spenatu Ti uteklo s :)

    ReplyDelete
  3. já snad špenátovou nikdy neměla:(
    a teď na ní mám chut :D
    zůčastni se u mě na blogu giveaway! :)

    ReplyDelete
  4. Mnam! Spenat v jakekoliv uprave zboznuju!!

    ReplyDelete
  5. omg miluju!♥♥

    http://spectrum-of-infinity.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  6. Hmmm. Adéla ještě nevečeřela. :)

    ReplyDelete
  7. Já teda špenát můžu ve všech podobách. Taky ho ráda všude strkám - polívka, palačinky, roláda. Spolužáci jsou teda divní:-D

    ReplyDelete