Monday, January 28, 2013

Mousse au chocolat



Dnes jsem přišla domů a po namáhavém dni jsem se rozhodla si udělat radost. A čím si může človek jako já udělat radost? No přeci čokoládou!
Tak jsem se s chutí vrhla do nejlehčího francouzského dezertu, který snad najdete v každé restauraci. Není ale nad to, si vlastnoručně ušlehehat čokoládovou pěnu! Já jsem si jí vylepšila lískovými oříšky, které jsem zrovna měla po ruce, ale použít se k domu dá prakticky cokoliv.

Budeš potřebovat:
- 6 bílků
- 2 žloutky
- 50 g másla
- 200 g hořké čokolády
- 100 g cukru
- dle chuti lískové oříšky

Postup:

V kastrolku si rozpustíme máslo s čokoládou. Následně do čokolády vmícháme cukr a žloutky.
Mezi tím si v míse vyšleháme bílky do tuha. Jednu velkou lžíci ušlehaných bílků vmícháme do čokoládové směsi a pak celou tuto směs opatrně vmícháme do bílků. Opatrně obě hmoty spojíme.

Následně rozdělíme do menších misek a dáme vychladit do ledničky přibližne na 4 hodiny. Před podáváním posypeme nahrubo nakrájenými lískovými oříšky.


5 comments:

  1. Mňam :) to vyzeráá super, musím si to doma rýychlo spraviť, kým mám všetky ingrediencie a niesom na intráku :D

    ReplyDelete
  2. Moc pěkná :) Taky ji rádi děláme, protože je rychlá a mívá úspěch :)

    ReplyDelete
  3. vypadá to nádherně! A všechno tady vlastně :) umíš to moc hezky naaranžovat

    ReplyDelete
  4. je to náhoda, že jsem narazila na tenhle web a taky je to nádhera! akorát si říkám, zda tam nebude cítit ta hořkost a jestli by to nebylo špatné se šlehačkou domácí.. ale určitě musím zkusit, mňam ! :))

    ReplyDelete
  5. mnam, ake chutne recepty a chutny blog :)

    ReplyDelete