Friday, March 16, 2012

Jídelna, aneb budocnost české gastronomie?

Nejprve bych se chtěla omluvit, že nepřispívám tak často, jak bych měla (ani jak by mě to těšilo), ale blížící se maturita a s tím spojené povinnosti jako přihlášky na vysoké školy, mi zabírají veškterý volný čas.
Nicméně si vážím toho, že se na můj blog i přes mojí pasivitu vracíte, tak bych se s Vámi ráda podělila o svůj včerejší zážitek. Přijdu do školní jídelny s tím, že nevím, zda-li jsem si objednala jídlo nebo ne. Když tedy dojdu k okýnku, kde se jídlo vydává, s odporem přijímám pokrm, které mi kuchařky naservírovaly. Na mém talíři vidím kupu špaget přelité kečupem.  Dívala jsem se na to, jestli to není jen blbý vtip, ale nebyl to sen. O tom že špagety byly převařené a nakrájené asi na 5cm nudle nic neříkám, ale opravdu je vhodné podávat těstoviny s kečupem? Překvapivě jsem byla  asijediná, co se takto podivovala. Lidé okolo mě si očividně pochutnávali na tomto gastronomickém zážitku.
Jen by mě zajímalo, co z těch dětí asi vyroste, když už i v jídelnách „vaří“ taková jídla? Nevím kam se vytrácí poctivá česká kuchyně a proč je nahrazována něčím podobný. A to nemluvím o rodičích, kteří určitě očekávají nějakou (alespoň v rámci možností) vyváženou stravu…  Platit 50 korun za pár těstovin a kečup?  Přeci není tak složité opéct rajčata a vmíchat je do těstovin? Chápu, že v jídelnách nemůžeme čekat zázraky, ale alespoň nějakou úroveň by to mohlo mít ne?
Jinak aby to nevypadalo, že si neustále jen stěžuju, v jídelně vaří nejlepší vepřové maso se špenátem a bramborovým knedlíkem, ale asi bylo lepší, zůstat u české kuchyně :)
Příště už se snad dočkáte nějakého klasického článku! Zatím kečupu zdar!

A jedna fotka z archivu: penne al pomodoro. Už opravdu neznám žádný jednodušší recept... Dal by se navrhnout jako alternativa za špagety s kečupem, co myslíte?

6 comments:

  1. a vážně to byl kečup?! to je hnus:D nikdy nepochopim, že jsou lidi (a je jich dost), který jsou schopný si uvařit špagety, polejt kečupem a jako lahůdku do toho nakrouhat párek, gothaj nebo točenák...a ještě si na tom upřímně pochutnaj

    ale že se v jídelnách (stále) vaří hnusně, mě nepřekvapuje...z hrůzou vzpomínám na jídelnu na základce, to by nežral ani pes

    pragueneedsmorestyle

    ReplyDelete
  2. wow, thank you so much!
    it's just pure photoshop! about fifteen different layers and layermasks.
    love!

    ReplyDelete
  3. Viděla jsem nedávno dost otřesný pořad, kde se Jamie Oliver snažil naučit americké děti jíst zdravě. Smutné bylo, že když ve třídě vytasil košík s ovozelem, tak děti neznaly rajče, ale znaly kečup, neznaly brambory, ale hranolky ano a na lilek koukaly jako na mimozemšťana a tipovaly, že je to hruška. A bohužel mám čím dál tím víc pocit, že tenhle trend rezignace na cokoli dobrého ve školních jídelnách trvá:-( Hlavně, že je to levný:-(

    ReplyDelete
  4. http://www.stream.cz/peklonataliri/670833-peklo-na-taliri-anglictina-pro-gurmany ;)

    ReplyDelete
  5. razím heslo, že kdo dobře vaří a zdravě jí, nepotřebuje kečup, tatarky a ani nějaké dresingy ..a ani jednomu já neholduju :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. ale náhodou taková domácí tatarka je luxus=)

      Delete