Thursday, December 22, 2011

Gratin de pommes de terre



Aneb když Vás o půlnoci přepadne hlad.






Plánované pečení perníčků dopadlo neuspěšně, jelikož jsem se zapovídala do telefonu a v okamžiku kdy jsem se vrátila do kuchyně, nebyly perníčky nádherně hnědé, nýbrž černé jako uhlí.

Abych se alespoň trochu potěšila, připravila jsem si k pozdní večeři gratinované brambory, které mi připomínají dětství (což je trochu zvláštní, jekolikož je maminka v životě neuvařila, ale tento fakt nechme stranou). Příprava je velice jednoduchá a osobně mě toto jídlo asi v životě neomrzí.


Budeš potřebovat:

- 0,5 kg brambor
- 100 ml smetany
- 50 ml plnotučného mléka
- tymián a rozmarýn
- 2 stroužky česneku
- trochu parmazánu
- podle chuti sůl, pepř
- máslo na vymazání formy

Na struhadle nakrájíme syrové brambory na tenké plátky. Pomocí papírových ubrousků brambory usušíme, abychom se zbavili přebytečné vody, která by následně pouze naředila smetanu a mléko.
V misce si smícháme smetanu s mlékem, přidáme prolisovaný česnek, bylinky, osolíme a opepříme.

Plátky brambor vyskládáme do vymazané zapékací formy a zalijeme připravenou směsí smetany, mléka a bylinek, která by měla částečně dosahovat na nejvyšší vrstvu brambor. Vložíme do trouby předehřáte na 160°C, asi po 20ti minutách posypeme strouhaným parmazánem a pečeme do zlatova, dokud nejsou brambory krásně měkké a dokud se smetana nevstřebá.

2 comments:

  1. Ano, máš pravdu, gratinované brambory nikdy neomrzí. Výborovka na jedničku :)

    ReplyDelete